Cpx24.com CPM Program
Home » » ၀ါးခ်ိန္ခြင္၊ မုန္႔ေခါင္းအံုးႏွင့္ အညာဘုရားပြဲေတာ္ ေစ်းခင္းတခု

၀ါးခ်ိန္ခြင္၊ မုန္႔ေခါင္းအံုးႏွင့္ အညာဘုရားပြဲေတာ္ ေစ်းခင္းတခု

(​ေဆာင္​းပါးတို)
ဘုရားပြဲေတာ္ ေစ်းခင္းတခုကို လိုက္ပို႔မည္ ဟု ဆိုသည့္အခ်ိန္က က်ေနာ့္စိတ္ထဲ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ အညာဘုရားပြဲ ေစ်းခင္းတခုကို ေတြ႔ရလိမ့္မည္ ဟု ႀကိဳၿပီး သတိမမူမိခဲ့။ ထို႔ေၾကာင့္ သိပ္ၿပီး တက္တက္ႂကြႂကြ မရွိခဲ့သည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္သည္။

ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ႕ရဲ႕ အေနာက္ဘက္၊ တံတားဦးၿမိဳ႕ဆီ ဦးတည္သည့္ ကားလမ္းအတိုင္း ထြက္လာခဲ့ၾကသည္။ ငါးမိုင္ ခန္႔ အကြာက ေညာင္ေရႊရြာ အနီး ေရာက္လာၾကသည္။ ဖုန္တေထာင္းေထာင္း ထေနသည့္ ေျမနီကားလမ္းေပၚ ဆင္းလာခဲ့ၾကသည္။ အုတ္တံတိုင္းတခု ကာထားရာ ‘ရွင္ပင္ေရႊဆပ္သြားဘုရား’ ဆီ ေရာက္လာသည္။

ကာတြန္းဆရာ ကိုေဖာင္းေဖာင္းက ကားေပၚက ဆင္း၊ က်ေနာ္တို႔ လူသိုက္ကို ဦးေဆာင္ၿပီး ေစ်းဆိုင္တန္းတခုထဲ ၀င္ေတာ့ က်ေနာ္က ေစ်းဆိုင္တခ်ိဳ႕ကို ၾကည့္ကာ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို စိတ္လႈပ္ရွားလာရသည္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္း စိတ္ထဲက အျပစ္တင္လိုက္မိ သည္။

တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္ေရာက္ရွိလာရာ ပြဲခင္းမွာ အညာ ရွင္ပင္ေရႊဆပ္သြားဘုရား ပြဲေစ်းခင္း။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တမ္းတ ေနခဲ့ဖူးသည့္ အညာဘုရားပြဲေတာ္ ေစ်းခင္း။ မွတ္မွတ္ရရ ႏွစ္ေပါင္းသံုးဆယ္ေက်ာ္ တမ္းတေနခဲ့ရဖူးသည့္ အညာ ဘုရားပြဲေတာ္ ေစ်းခင္းတခု။

ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ႕ကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေမြးေန႔ ရာျပည့္ စာေပေဟာေျပာပြဲ အတြက္ က်ေနာ္ ေရာက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ စာေပေဟာေျပာပြဲက ႏွစ္ရက္ခြဲၿပီး က်င္းပမည္ ျဖစ္သည္။ ၁၂၊ ၂၊ ၂၀၁၅ တြင္ ဆရာေန၀င္းျမင့္၊ ဘေလာ့ဂါ ေနဘုန္းလတ္ႏွင့္ ကာတြန္းဆရာ ေဖာင္းေဖာင္းတို႔ ေဟာေျပာၾကၿပီး ေနာက္ေန႔ ၁၃၊ ၂၊ ၂၀၁၅ တြင္ နာေရးကူညီမႈ အသင္း ဥကၠ႒ မင္းသားႀကီး ေက်ာ္သူ၊ က်ေနာ္ႏွင့္ ညီညီေအာင္တို႔ ေဟာေျပာမည္ ျဖစ္သည္။

ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ႕ကို ေရာက္ကတည္းက စာေပေဟာေျပာပြဲ မတိုင္ခင္ အခ်ိန္ဆိုလ်င္ ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ႕ အထင္ကရ ေနရာေဒသ တခ်ိဳ႕ကို အခ်ိန္လုၿပီး သြားေရာက္ ေလ့လာဖို႔ကိုသာ စိတ္အာ႐ံု ညႊတ္ေနခဲ့မိသည္။ သို႔ေသာ္ ကုိယ္ တေယာက္တည္း မဟုတ္ဘဲ က်င္းပေရး ေကာ္မတီရဲ႕ အကူအညီျဖင့္ သြားရလာရျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ ကိုယ္ လိုခ်င္ သေလာက္ေတာ့ အခ်ိန္ယူလို႔ မျဖစ္။ အမ်ားႏွင့္သြားရသည္မို႔ သြားသုတ္သုတ္ လာသုတ္သုတ္ ျဖစ္သည္။

စာေပေဟာေျပာပဲြ က်င္းပေရး ေကာ္မတီ အတြင္းေရးမႉး ကာတြန္းဆရာ ကိုေဖာင္းေဖာင္း (ေဖာင္းေဖာင္း- ေက်ာက္ဆည္) က ဘုရားပြဲတခု လိုက္ပို႔မည္ ဟု ေျပာၿပီး ေခၚလာခဲ့သည့္တိုင္ အညာဘုရားပြဲ တခုဆီ သြားေနျခင္း ျဖစ္သည္ကို မေတြးခဲ့၊ သတိမျပဳမိခဲ့။ သာမာန္ဘုရားပြဲေတာ္ တခုဆီ သြားေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု ေတြးခဲ့မိသည္။ ယခုေတာ့ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ အညာဘုရားပြဲေတာ္ ေစ်းခင္းတခုထဲ က်ေနာ္ ေရာက္လာခဲ့ၿပီ။ သို႔ေသာ္ ပြဲေတာ္အတြင္း အခ်ိန္ၾကာၾကာ လွည့္လည္ ေလ့လာဖို႔က်ျပန္ေတာ့လည္း အခ်ိန္က သိပ္မရ။

ပြဲေစ်းခင္း အတြင္း စတင္၀င္လာ ကတည္းက က်ေနာ့္စိတ္က လွည္းစခန္း ရွိမယ္ ထင္ရာဘက္သို႔သာ ေရာက္ေန သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လွည္းမ်ား စခန္းခ်သည့္ေနရာသို႔သာ ဦးစြာပထမ လိုက္ပို႔ပါရန္ ကိုေဖာင္းေဖာင္းကို အကူအညီ ေတာင္းရသည္။

ပြဲေစ်းတန္းႏွစ္ခု အေက်ာ္တြင္ က်ေနာ္တို႔ လူအုပ္ လွည္းစခန္းဟု ယူဆရသည့္ ေနရာဘက္ ေရာက္လာခဲ့ၾကသည္။ ဘုရားပရ၀ုဏ္ အုတ္တံတိုင္း အျပင္ဘက္ လယ္ကြက္မ်ား ေပၚတြင္ ေစ်းဆိုင္တန္းမ်ား ထိုးထားသျဖင့္ ပက္ၾကားအက္ ေနေသာ လယ္ေျမႏွင့္ ႐ိုးျပတ္လက္က်န္ တခိ်ဳ႕တေလကို နင္းေက်ာ္လာခဲ့ၾကရသည္။ ဘုရားေက်ာင္း၀င္းထဲက ထြက္လိုက္သည္ႏွင့္ ေစ်းခင္းထဲ တန္းေရာက္သြားၾကသည္။

က်ေနာ္တို႔ ေရာက္သြားသည့္ အခ်ိန္က ေနမြန္းတည့္ခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ ေနေရာင္ကလည္း အေတာ္ျပင္းသည္။ လွည္း တခ်ိဳ႕မွာ ဖင္ၿမီးခ်င္းဆိုင္ကာ ၀ိုင္းပတ္ၿပီး လွည္းျဖဳတ္ထားၾကသည္။ လွည္းေပါင္းမိုးမ်ား၊ လွည္းလက္တံမ်ား ေပၚတြင္ ေစာင္မ်ား၊ ဖ်ာမ်ား တင္ထားသည္။ လူမ်ား၊ အိုးခြက္ပန္းကန္မ်ားႏွင့္ အျခား အသံုးအေဆာင္မ်ားမွာ လွည္းေအာက္ႏွင့္ လွည္းေဘးတြင္ ရွိေနသည္။ လူတခိ်ဳ႕က လွည္းေအာက္တြင္ အိပ္လ်က္။ လွည္းတစီးေအာက္တြင္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ အရြယ္ မိန္းကေလးတဦး ထမီရင္လ်ားႏွင့္ပင္ ထိုင္လ်က္ သနပ္ခါးလူး အလွျပင္ေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။

တခ်ိဳ႕ လွည္းႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းတြင္ ခ်က္ၾက ျပဳတ္ၾကလ်က္။ မနီးမေ၀း ကြက္လပ္ထဲ ႏြားမ်ားကို ငုတ္စိုက္ၿပီး ႀကိဳးျဖင့္ လွန္ထားၾက၏။ ကေလးတခ်ိဳ႕က လွည္းမ်ားၾကား ေျပးတမ္းလိုက္တမ္း ကစားေနၾကသည္။ ဘုရားပြဲလာသည့္ လွည္းမ်ား ေနာက္က လိုက္လာသည့္ ေခြးမ်ားေလာ၊ ဘုရား၀န္းက်င္က ေခြးမ်ားေလာ၊ ေ၀ခြဲမရႏိုင္သည့္ ေခြးတခိိ်ဳ႕က ဟိုဟိုသည္သည္ သြားလ်က္။

လွည္း၀ုိင္းႀကီးေဘးက သစ္ေျခာက္ပင္ႀကီးကို အလယ္မွာထားကာ လွည္းစခန္းကို က်ေနာ္ ဓာတ္ပံု႐ိုက္သည္။ လွည္းမ်ား၊ လူမ်ားကို ဓာတ္ပံု႐ိုက္သည္။ ပက္ၾကားအက္ လယ္ကြက္ေပၚ သတိႏွင့္လွမ္းကာ၊ ႏြားေခ်းပံုတခ်ိဳ႕ႏွင့္ ေရစီးေၾကာင္း တခ်ိဳ႕ကို ေကြ႔ေရွာင္ေက်ာ္ခြကာ ရသည့္အခ်ိန္ကေလးအတြင္း ႏွံ႔စပ္ႏိုင္သမွ် ႏွံ႔စပ္ေအာင္ လိုက္ၾကည့္သည္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အိပ္မက္ထဲတြင္သာ ပံုေဖၚတမ္းတခဲ့ရသည့္ အညာ ပြဲေစ်းခင္းတခုရဲ႕ လွည္းစခန္းကို ပီတိစိတ္ျဖင့္ ဓာတ္ပံု႐ိုက္သည္။

ဘုရားပြဲေစ်းခင္းထဲ ေလွ်ာက္ၾကည့္ ေနစဥ္ ေစ်းဆိုင္တခ်ိဳ႕ကို စိတ္၀င္စားလြန္းသျဖင့္ မၾကာခဏ ဆိုသလို အေဖၚမ်ား ေနာက္မွာ ျပတ္ျပတ္က်န္ေနခဲ့ရသည္။ ကိုေဖာင္းေဖာင္း ဦးေဆာင္ရာေနာက္ က်ိတ္က်ိတ္တိုး ေနသည့္လူအုပ္ထဲ လူခ်င္း မကြဲေအာင္ သတိထားရင္းျဖင့္သာ ပြဲေစ်းခင္းထဲ ေလွ်ာက္ေနမိသည္။ က်ေနာ္တို႔ လူအုပ္တြင္ စာေပေဟာေျပာပြဲ က်င္းပေရး ေကာ္မတီက ေကာ္မတီ၀င္ဟု ထင္ရသူ ႏွစ္ေယာက္လည္း ပါလာသည္။ ၿပီးေတာ့ မွတ္မွတ္ရရ ဘေလာ္ဂါ ေနဘုန္းလတ္လည္း ပါလာသည္။

ေနဘုန္းလတ္သည္ စာေပေဟာေျပာပြဲ တက္ေရာက္ ေဟာေျပာရန္ ေရာက္လာသူ ျဖစ္သည္။ သူက ဒီေန႔ညတြင္ ဆရာေန၀င္းျမင့္ႏွင့္ အတူ ေဟာေျပာရမည္ ျဖစ္သည္။ က်င္းပေရး ေကာ္မီတီက စီစဥ္ေပးေသာ အိမ္တြင္ က်ေနာ္ႏွင့္ အတူ တည္းခိုေနသူ ျဖစ္သည္။ ကိုေဖာင္းေဖာင္းက ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ႕ရဲ႕ အထင္ကရ ေနရာတခိ်ဳ႕ လိုက္ပို႔မည္ ဆိုေသာအခါ သူလည္း ပါလာခဲ့သည္။

သူက က်ေနာ့္ထက္ အသက္ထက္၀က္ခန္႔ ငယ္သည္။ အသားျဖဴျဖဴ လူပံု ခပ္ေခ်ာေခ်ာ ခပ္သန္႔သန္႔။ သူသည္ စစ္အစိုးရ လက္ထက္က ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒ အေၾကာင္းျပကာ ေထာင္အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ အျပစ္ေပးခံခဲ့ရသူ။ ယခုမွပင္ သူႏွင့္ လူခ်င္း ေတြ႔ဖူး သိဖူးျခင္း ျဖစ္သည္။

က်ေနာ္တို႔ လူအုပ္ ပြဲေစ်းခင္းထဲ နာရီ၀က္ေက်ာ္ေက်ာ္ တနာရီနီးပါး ေလွ်ာက္ၾကည့္ၾကသည္။ က်ေနာ္ စိတ္ အ၀င္စားဆံုး ျဖစ္သည့္ အညာေဒသ အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းမ်ား ေစ်းဆိုင္တန္းကို ေရာက္ေတာ့ က်ေနာ့္မွာ အေဖၚမ်ားႏွင့္ စကားပင္ မေျပာႏိုင္ေတာ့။ အငမ္းမရ ဓာတ္ပံု႐ိုက္သည္။ အားမလို အားမရျဖင့္ ေစ်းဆိုင္ပစၥည္းမ်ားကို လိုက္ၾကည့္သည္။

တေနရာ အေရာက္တြင္ ၀ါးဖ်ာမ်ား ေရာင္းသည့္ ဆိုင္တန္းကို ေရာက္လာသည္။ လူတေယာက္ ေနာက္တြင္ ဖ်ာလိပ္ ႀကီးမ်ား အလိပ္လိုက္ ထပ္တင္ထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ယင္းဖ်ာမ်ားမွာ အခင္းေရာ ယာယီ အမိုးအကာပါ လုပ္လို႔ ရသည့္ ၀ါးဖ်ာႀကီးမ်ား ျဖစ္သည္။ ၀ါးႏွင့္ ရက္လုပ္ထားေသာ ေတာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ စေကာ စကာ အမ်ိဳးမ်ိဳး။ ၀ါးျဖင့္ ျပဳလုပ္ ထားသည့္ ၀ါးခ်ိန္ခြင္မ်ားကိုပင္ ေတြ႔ရသည္။

ေၾကးႏွင့္ သံထည္ ပစၥည္းဆိုင္မ်ားကို ေတြ႔ေတာ့ က်ေနာ့္မ်က္လံုးမ်ားမွာ ပိုၿပီး ျပဴးက်ယ္လာရသည္။ လက္ဖ၀ါးစာ မွ်သာရွိသည့္ ေၾကးလင္းကြင္းငယ္မ်ား၊ မီးဖိုေခ်ာင္သံုး ေၾကးသြန္းပစၥည္းမ်ား၊ အေသးအမႊား ေမြးညွပ္မွ အစ ဓားမႀကီး မ်ား၊ လင္ဗန္းႏွင့္ ကပ္ေၾကးမ်ား အဆံုး တန္းစီစုပံု ျပသထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ၀ါးႏွင့္ျပဳလုပ္ထားသည့္ ပစၥည္းမ်ား၊ ေၾကးသြန္း ပစၥည္းမ်ားကို ယခုထက္တိုင္ အညာတခြင္ အသံုးျပဳေနၾကဆဲ ျဖစ္ေနေသးပါလားဆိုသည့္ အေတြးႏွင့္ က်ေနာ့္မွာ စိတ္လႈပ္ရွား ရင္ခုန္ေနသည္။

စားေသာက္ဆိုင္မ်ား၊ လဘက္ရည္ဆိုင္မ်ားၾကားတြင္ မုန္႔ပဲသေရစာမ်ိဳးစံု ေရာင္းသည့္ ဆိုင္ငယ္ကေလးမ်ားကို ေတြ႔ရ သည္။ ဆိုင္တခုေရွ႕ကိုေရာက္ေတာ့ က်ေနာ့္ေျခလွမ္းမ်ား အနည္းငယ္ တန္႔သြားရသည္။ ႐ုတ္တရက္ မင္သက္မိ ၿပီး ဆိုင္ေရွ႕တြင္ပင္ ရပ္ေနလိုက္မိသည္။ မုန္႔ေခါင္းအံုးဆိုင္ ျဖစ္သည္။ မုန္႔ေခါင္းအံုးမ်ားကို ေတာင္းမ်ားေပၚ၊ စေကာမ်ား ေပၚ အပံုလိုက္ခင္းထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ နီညိဳေရာင္ ထန္းလ်က္ရည္မ်ား ေလာင္းလ်က္ မုန္႔ေခါင္းအံုး မုန္႔မ်ားမွာ ေတာင္းမ်ား၊ စေကာမ်ားေပၚတြင္ ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္ ေနရသည္။

႐ုတ္တရက္ ေကာက္ယူၿပီး စားခ်င္စိတ္ပင္ ျဖစ္လာရသည္။ ၿပီးေတာ့ မုန္႔ကၽြဲသဲ၊ ထိုးမုန္႔၊ မုန္႔စိမ္းေပါင္း၊ ထန္းသီးမုန္႔၊ သၾကား ထန္းလ်က္ျဖင့္ လုပ္သည့္ အျခားမုန္႔မ်ိဳးစံု၊ ယိုမ်ိဳးစံု၊ အေရာင္မ်ိဳးစံု၊ ေစ်းတန္းတခုလံုး အညာစားေသာက္ကုန္ မ်ိဳးစံု။ မ်က္စိတဆံုး။ သတိရလို႔ နာရီကိုၾကည့္ေတာ့ ပြဲေစ်းခင္းထဲ ေလွ်ာက္သြားေနသည္မွာ တနာရီေက်ာ္ခန္႔ ၾကာသြား ခဲ့ၿပီပဲ။ ကိုေဖာင္းေဖာင္းက ျပန္ၾကရန္ပင္ ႏိႈးေဆာ္ေနၿပီ။

ရွင္ပင္ေရႊဆပ္သြားဘုရား၏ သက္တမ္းသည္ ႏွယ္ႏွယ္ရရသက္တမ္း မဟုတ္ေတာ့ေခ်။ ပုဂံေခတ္ကို တည္ေထာင္သူ အေနာ္ရထာမင္း တည္ထားခဲ့သည့္ ဘုရားျဖစ္သည္။ ဘုရားပြဲေတာ္ကို တႏွစ္မွာ ႏွစ္ႀကိမ္က်င္းပသည္။ က်ေနာ္သည္ ဘုရားသမိုင္းႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္ေဒသ အေျခအေနမ်ားကို စိတ္မ၀င္စားႏိုင္ခဲ့ပါ။ ေလ့လာဖို႔ရန္လည္း အခ်ိန္ မလံုေလာက္ ခဲ့ပါ။

အထူးသျဖင့္ ရသည့္အခ်ိန္ကေလး အတြင္းတြင္လည္း ပြဲေစ်းခင္းအတြင္းမွာသာ စိတ္က ေရာက္ေနသည္။ ပြဲေစ်းခင္း ကသာ က်ေနာ့္ကို တခ်ိန္လံုး ဖမ္းစားထားခဲ့သည္။ သို႔ႏွင့္တိုင္ ပြဲေစ်းခင္းရဲ႕ အေျခအေနကိုလည္း စိတ္ေက်နပ္ေလာက္ သည္ အထိ မေလ့လာႏိုင္ခဲ့ပါ။ မတတ္ႏိုင္ပါ။ ရသေလာက္ကိုပင္ ႏိုင္သေလာက္ ခပ္ယူခဲ့ရသည့္ သေဘာပင္ျဖစ္သည္။

ပြဲေစ်းခင္းထဲက ျပန္ထြက္လာေတာ့ ‘ဒုန္းႏြားၿပိဳင္ပြဲ’ ရပ္နားထားသည့္ အခ်ိန္ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေနသည္မို႔ ၾကည့္ခြင့္ မရခဲ့သျဖင့္လည္း မခ်င့္မရဲစိတ္က တလမ္းလံုး အမွ်င္တန္းေနခဲ့ပါေသးသည္။ ။

မိဖုရား -  http://mibayar.blogspot.com  
Credit : ​ေမာင္​သစ္​ဦး (ဧရာဝတီ)


Read 251 times

0 comments:

Post a Comment

လူႀကိဳက္​အမ်ားဆံုး သတင္​းမ်ား

Get In Touch

http://yx-ads6.com/fullpage.php?section=General&pub=973259&ga=g

Blogroll

Cpx24.com CPM Program

Blogger templates

လစဥ္​အလိုက္​ သတင္​းမ်ား